Friday, January 2, 2015

French provincial chairs

Selamat tahun baru 2015.. semoga tahun ini lebih baik dari sebelumnya.. banyak kejadian yang berlaku, bencana alam seperti banjir dan juga nahas pesawat Air Asia. Semoga mereka yang menghadapinya dapat bersabar dan tabah dengan apa yang berlaku ini dan takziah kepada mereka yang kehilangan ahli keluarga. Ini semuanya dugaan dan peringatan kepada kita semua.

Oh ya.. Dah lama rasanya tak menulis di sini. Lagipun blog ni cuma menceritakan kehidupan kami di bumi Perth. Bila sudah tidak lagi tinggal di sana, sepatutnya cerita dah terhentilah ya. Saya pun rasa nak berehat juga dan bagi tumpuan pada anak-anak dan kucing yang dah bertambah jadi 3 ekor sekarang :)

Apapun kali ini saya kongsikan serba sedikit koleksi saya yang sempat saya kumpul sewaktu tinggal di sana.. Kalau saya jumpa yang menarik lagi, saya akan kongsikan di sini untuk tatapan anda yang mempunyai minat serupa.

Set kerusi ini saya beli dari pasangan suami isteri yang telah berpindah ke retirement home. Mereka ingin menjual set kerusi ini dan beberapa perabot kerana sudah tidak perlukannya lagi. Asalnya digunakan sebagai kerusi malas di dalam bilik tidur. Saya sangat sukakan rekaan ini dan rasa amat santai, jadi saya letakkan di ruang tamu. Jom tengok gambar..

p/s: maaf ya rumah agak sepah sikit :p
Rasanya ini kerusi untuk lelaki - for him

Masih elok lagi walau ada butang yang dah tercabut

Yang ini saya andaikan untuk perempuan - for her

Sedikit ukiran di bahagian atas penyandarnya..

6 comments:

  1. Salam, saya pun ada kucing juga, 8 ekor :)

    Nice chair u hv there. Hope it's still not too late to wish u a hppy new year!
    Semoga 2015 tahun yang positif untuk kita semua.Amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..
      Selamat tahun baru 2015 juga.. maaf lambat reply pulak hehe..

      Kucing saya pun baru beranak 5 ekor, campur dengan 2 ekor anak kucing saya baru amik pun dah jadi 8 ekor.. meriah jadinya.. rezeki tahun baru agaknya :)

      Delete
  2. As Salam, umi ..apa khabaq...sihat ka??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Cik Mona,
      Alhamdulillah sihat.. Cik Mona apa habaq lama tak dengaq berita no..apapun harap2 Cik Mona sekeluarga sihatlah.. :)

      Delete
  3. Alhamdulilah, Kami sihat....
    Dengaq kata ...hampa....pindah mai sini...dah nooo..
    La...tak Dan chek ...nak pi Rumah hampa di ostolia tu....kempunan... betoi...aaihh..
    Chek baru dok berangan... Nak pi tengok Pokok lemon ...kat umah hampa...
    Hampa...sungguh ...aihh...hu..hu..hu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kalau Cik Mona sihat.. Haa tu la dah pindah mai sini. tak larat makan salmon dah, nak makan ikan temenung la pulak. rindu ulam petai woo hehe..

      Kalau nak pi jalan sana jangan segan2 dah bgtau imigresen suruh tunggu Cik Mona mai hahaha.. uih jgn sebut lemon, sebijik pun tak bawak balik haritu. Lupaaa... sedih betuii :(

      Delete