Friday, August 12, 2011

Melawat Art Gallery of Western Australia (WA)


seminggu sblm puasa haritu, kami telah melawat Art Gallery of WA. nak p bulan2 posa tak larat lah. bkn tak larat nak jln, tp tak larat nak 'tengok' macam2 dan hidu macam2.. esp aroma kopi.. iskk


boleh amik gambar asalkan tak pakai flash




pinggan mangkuk pun ada dipamerkan



kebanyakan karya kat sini adalah hasil seni orang asli kat sini



ni bangunan lama galeri. asalnya balai polis dan mahkamah



mahkamah



patung ni pun ada..


lepas tu, jalan2 ke Murray Street tgk street performer. tak jauh sgt dr art gallery. lintas jejantas (ada stesen komuter perth), masuk shopping complex dan keluar2 dah timbul di Murray Street. Murray Street dan Hay Street adalah tmpt popular di perth. ramai pelancong ke sini utk shopping dan jalan2. tp kalau nak souvenir murah2, sila le ke e-shed di fremantle ok. jgn risau sini ada kedai makanan halal. paling koman pun ada kedai kebab. jgn terkejut harga burger adalah AUD7. kalau nak makan nasi, bole ke Insan cafe di Murray Street. nanti sy letak info pasal Insan Cafe.



suasana di Murray Street



beli burger dan mkn depan artgallery. siap ada burung dok tunggu nak sambar mknan.



ada taman depan artgallery. bole picnic, lepak atas rumput, dating.. view menarik :)



satu lg view.. tgk tu ada payung, bole bentang tikar ye puan2.. potluck hehe.. sekeliling taman ada diorg tanam sayur2 (garden patch)




dan kolam bersebelahan art gallery, mcm kat wild2 west



tgk burung mandi manda



ini adalah museum of WA. kat dataran ni juga terletak state library of WA. mmg strategik. tp lawatan hari itu adalah ke artgallery sj, lain kali lah ke library dan muzium ;)

1 comment:

  1. Tattbooking is a website that provides online booking services for tattoo and piercing appointments. The website also provides Tattoo artist booking online.

    ReplyDelete