Tuesday, February 7, 2012

Jom main pondok-pondok

Siapa yang tak ada set minuman cawan plastik masa kecik2 dulu? mesti ada kan.. kurang2 beli kat pasar malam, boleh main pondok2 atau masak2 dengan kawan2.. kalau nak advanced lagi tuang air teh yg real dalam cawan plastik.. tp kena pandai2 la jangan bg tumpah nanti emak marah.
lepas tu ajak kawan2 kutip bunga dan daun keliling kampung.. bentang tikar mengkuang dan potong 'sayur' dengan pisau lipat. lepas tu goreng dalam kuali plastik.. hidang dalam pinggan plastik yg comel2 dan ajak kawan2 makan.. seronoknya..
sekarang lebih advanced, ada dapur mainan lagi kan? cuba tengok kat kedai mainan besar2, atau kat ikea.. hmm bestnye.. so walaupun zaman kanak2 tu dah berlalu, tak semestinya hobi tu pun berlalu jugak kan.. skrg ada dapur yg real. haa masak la sesedap rasa.. hehe.. so bila tak ada mood, buat la macam main masak2, bg mood tu datang balik..




petang2 pula ajak kawan2 datang minum teh, makan dengan biskut atau kek kat laman belakang ke.. ala2 english style, kan.. kalau hidang air, eloklah alas dengan piring, supaya air tak tumpah. oh ya, yang ni adalah teko untuk kopi. teko untuk teh adalah lebih bulat dan rendah. jom kita minum kopi!



8 comments:

  1. haiiii...tergoda jiwaku...cantik banget itu tea set...baru beli ke yang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru beli, tp bkn baru. set terpakai ni. saja tayang kat Ucu bg terliur sikit.. jom Ucu kita minum kopi. Ucu bawak la kek sebiji hehehe

      Delete
  2. umi buat kenangan dolu-dolu menjelma.....jeng jeng jeng....siap 'buat kuih' guna plastesin tau....hahahaga.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha ya tak ya jugak. main plastesin. betul betull.. sampai plastesin abis jd kaler kelabu asap sbb recycle :D

      Delete
  3. Cantiknya Kak Umi, sini tak byk set mcm tu, Corning/Pyrex banyak ler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gina, kat sini pun tak byk. kalau ada pun mahal2. tak mcm adelaide juga byk pyrex kat GS.. yg ni k umi beli online dr tasmania. jauh dia dtg

      Delete
  4. hehehe..siap buat kuih raya pakai tanah then bakar mcm real je...mmg best kenangan zaman dedolu :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow sis main api ni lagi advanced. dah tu buat kuih raya lg hehehe :))

      Delete