Sunday, December 1, 2013

Jacaranda Festival 2013

Jom tengok suasana sekitar Jacaranda Festival yang berlangsung pada 23 November lalu.. Memang meriah sekali acara tahunan ni. Kali ini lebih istimewa kerana dapat bawa tetamu kami iaitu sepupu-sepupu saya serta keluarga dan juga ibu saudara saya. Sekarang mereka sudahpun pulang dan tiba giliran emak dan adik saya serta keluarganya untuk datang melawat.

Nota: Maaf ya belum sempat pos hadiah GA kerana kesibukan melayan tetamu. Insyaa Allah saya akan uruskan selepas ini.
Papan tanda

Salah satu pintu masuk

Barisan pokok jacaranda dengan bunga berwarna ungu

Indah dan damai sekali

Seronok dapat datang dengan maklang dan keluarga

Happy boy :)

Posing dulu

Gerai menjual hasil jahitan yang sangat menarik

Shower cap berbagai jenis

Gerai kek

Tanaman bonsai

Lukisan

Sabun dari bunga-bungaan

Gerai produk lavender

Lavender pun sama warna dengan bunga jacaranda :)

Aktiviti untuk kanak-kanak

Melukis di atas payung kertas

Gerai permainan

Dapat hadiah ni

Gerai lain yang ada

Cuaca agak panas waktu ini

Aksesori perhiasan wanita

Pakaian kanak-kanak

Snow cones dan slushies

Gerai makanan sepanyol/mexico agaknya ni

Gozleme

Gerai makanan Turki yang halal

Ceri pun ada, iaitu produk dari Western Australia

Sangat manis sekali

8 comments:

  1. Replies
    1. Mmg best Normi, event setahun sekali tak jauh dr rumah :)

      Delete
  2. Sukanya tengok bunga jacaranda purple tu..... menarik. Peminat warna purlple lah katakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah kan, cantik betul bunga kaler purple ni. Lagipun setahun sekali je pokok ni berbunga. Memang meriah betul :)

      Delete
  3. Salam Kak Umi
    Sonoknya ada festival jacaranda...cantik sgt,rindu nak tgk lagi..last tgk pun oct 2010.
    Owh gozleme tu nampak mengancam..lapa tgk ptg2 ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Hannani,
      Insyaa Allah tahun depan boleh la Hannani pulak pegi. Jgn lupa buat video tau!

      Takpe duduk sini nanti hari2 boleh mkn gozleme. :)

      Delete
  4. Seronok tguk jacarnda, teringat masa blajr d Otago U, Dunedin- hasniah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, cantik sangat jacaranda ni kalau ditanam tepi jalan sebaris nampak bunga-bunga berwarna ungu. :)

      Delete