Thursday, November 14, 2013

Kitchen Essentials

Koleksi baru dan lama barang kelengkapan dapur untuk kegunaan seharian. Sudah tentunya..
Teko terpakai yang dibeli di Sunday Market

Jenama Corningware. Belum rancang untuk menggunakannya lagi :p

Siap dengan aksesori penapis serbuk kopi/teh. Belum sempat cuci bersih-bersih lagi kesan yang ada

Tertarik dengan bekas bawang putih ini

Bahagian atasnya berlubang untuk tujuan pengudaraan

Apa lagi, marilah menyimpan bawang putih

Jag susu sedia untuk digunakan. Suka dengan bentuk dan warnanya. :)

10 comments:

  1. Asalam Ummi..u dun make me jelezzzzzzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Nekcik.. hahaha tak jelezzz ye.. :D

      Delete
  2. Bestnya...ketiga2 tu semua beli di Sunday market ke?
    Ketiga2 akak suka esp. Bekas bwg putih tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teko aje yg beli kat Sunday market, Kak. 2 lagi beli kat kedai. Mmg comel bekas bawang putih tu kan. Baru rasa cantik dan kemas sikit bila simpan bawang dalam bekas ni kat dapur :)

      Delete
  3. cantik sungguh bekas susu tu... saya ni dok rancang nak ke pasar ahad @ pasar karat ipoh... tak sesampai lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah dengar juga pasar pasar karat Ipoh tu tapi ntah bila la nak dapat pergi Ipoh hehe..
      Bekas susu tu namanya Jasper Conran at Wedgwood Casual Cream Milk Jug.

      Delete
  4. Kak Ummi
    Rendam dengan ubat basih gigi palsu ataupun soda bikarbonat untuk hilangkan kesan kopi tu kak pada teko Corning tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo mcm tu ya.. Haa bolehla try nanti. Thanks Gina kongsi tips kat sini. :)

      Delete