Wednesday, February 27, 2013

JJCM: East West Cuisine @ Raine Square, Perth CBD

Satu hari kebetulan nak ke Raine Square, singgah makan di kafe ni yang terletak di ruang bawah bangunan kompleks beli belah tersebut. Makanan di sini adalah berkonsepkan makanan asia dan makanan barat, sesuai dengan namanya. Selain itu boleh juga order makanan cina dan jepun yang akan disediakan mengikut kehendak pelanggan.

Untuk menu self serve, anda hanya perlu membayar sebanyak $8. Kemudian anda diberikan pinggan plastik dan ambillah sebanyak mana yang anda suka dari makanan yang terhidang setakat muat pinggan plastik tersebut. Setahu saya cuma boleh ambil sekali saja, tak boleh ulang2 macam buffet tu. Banyak pilihan makanan yang ada sampai tak tahu nak pilih.

Kedai ini turut mendapat pengiktirafan halal dari WAHA (Western Australia Halal Authority). Senarai lengkap boleh dirujuk di SINI. Anda boleh muat turun atau dapatkan booklet halal terbaru dari WAHA yang telah diedarkan di beberapa tempat seperti halal butcher.

Alamat:
East West Cusine (Raine Square)
TW 20-21, 300 Murray St,
Perth WA 6000

satu lagi cawangan:
Rocks Asia Cafe Shop T133,
Rockingham Shopping Centre,
Rockingham

Untuk maklumat lanjut dan menu boleh rujuk websitenya di sini: http://www.eastwestcuisine.com.au

Cashier dan disebelahnya kaunter made to order

Pilihan makanan yang ada


Ayam goreng, keropok dan entah apa lagi mcm cucur aje
Makan keropok aje
Nak makan nasi dgn lamb, tp takde lamb. Cuma ada lauk ayam, daging, fish fillet

4 comments:

  1. As Salam. Cik umi nasik kandaq tak ka...kat situ!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Cik Mona,
      Ada gerai nasi kandaq kat situ.. bau kari dia perghhh semerbak satu food court. tapi sayang takdak logo halal jadi takmau la cari pasai hehehe biaq balik jauh2 makan kat kampung kita tak pa. la ni posa sat nasi kandaq, pasemboq, aih kacang :D

      Delete