Saturday, December 24, 2011

Jacaranda

Ini adalah pokok jacaranda di depan rumah kami.. jacaranda dalam bm apa ya? tp kat sini siap ada festival jacaranda lagi.. masa musim ni, spring masuk ke summer, pokok2 ni semua berbunga. memang cantik sangat sepanjang jalan bunganya warna ungu. tapi bila amik gambar, jadi kaler biru la pulak..


 close up.. macam loceng

 bunganya bergugus2.. cantik sangat

bulan disember dan sempena krismas ni candy canes macam ni banyak dijual. sebelum cuti sekolah pun budak2 ni dapat kad krismas dan gula2 serta candy cane ni..dan kami pun balas la dgn goody bag kat bawah ni. seronok la diorang. siap bg mamee lg tu he he..

8 comments:

  1. oh u should see it from the plane masa nak landed..it sooooooo pretty though..nampak bunga purple tu dari jauh...jacarandah in malay? hmmm...nak kena google tu..hehhehe i love this tree...

    ReplyDelete
  2. view dari atas mesti cantik jugak kan? tak dpt imagine. bila duduk2 berehat kat belakang rumah selalu nampak kapalterbang lalu kot atas.. bestnyee..

    ReplyDelete
  3. hmm cantik.berangan pulak nak sambung belajar kat sana.doakan saya berjaya dengan cemerlang dalam spm tahun ni..mmm tak sabarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaa Allah.. usaha yang terbaik dan bertawakal kepadaNya :)

      Delete
    2. umiyumi. 6 nov 2013 nanti saya akan menghadapi spm.saya harap akan dapat 10A+ dan dapat sambung belajar kat sana dengan biasiswa kerana di Malaysia tidak ada apa lagi untuk saya..semua orang dah pergi dari saya.

      Delete
    3. Buat yang terbaik, Insyaa Allah boleh berjaya. Bak peribahasa melayu benih yang baik kalau jatuh ke laut akan menjadi pulau.

      Delete
    4. Salam aunty, ni farah yg comment kat atas tu. Farah dpt habis persediaan utk ke uk atau australia utk degree in accounting. Result keluar bulan 8 ni
      Minta aunty doakan farah. Thank you 💋

      Delete
    5. Wsalam.. Alhamdulillah dah sampai ke tahap ini. Mudah-mudahan Farah berjaya dalam apa yang dicita2kan :)

      Delete