Wednesday, July 31, 2013

Cekodok

Bila tengok ada pisang yang dah masak ranum, mesti teringat cekodok. Apa lagi, terus laju membuatnya.. Inilah hasilnya, sekejap saja licin dimakan oleh budak berdua kat rumah ni selepas berbuka puasa :)
Cekodok sedang digoreng.. 

Sudah siap

Terubat rindu dekat cekodok

6 comments:

  1. cantik je cekodok akak, bulat gebus... dana bt takp enah bulat gitu, akak bg apa yek heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana, k umi guna tepung self raising. Pastu make sure minyak betul2 panas. nanti cekodok gebu dan tergolek2 dengan sendirinya :)

      Delete
  2. Replies
    1. Cekodok mestilah sedap, kan Normi? :)

      Delete
  3. cantik aje cokodok akak buat bulat-bulat aje, kalau MS buat mesti bertanduk sana sini tak pernah cantik walaupun mak dah ajar bekali-kali tapi tetap fail!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan putus asa utk cuba lagi MS, sampai masa nanti boleh dapat skill buat cekodok bulat2.. mungkin ada teknik yg termiss tu :)

      Delete